neděle 28. září 2008

Legenda


Po shlédnutí tohoto loga určitě již víte o jaký automobil se jedná.
Trabant je jedna ze značek vyráběných v minulosti automobilkou Sachsenring v saském městě Zwickau.V předválečném období patřila továrna automobilce Horch, která se zabývala výrobou luxusních vozidel.
Předchůdce Trabantu s označením P70 byl postaven na základech automobilu DKW F8. Poprvé u něj byla použita karoserie z Duroplastu, která se v budoucnosti stala typickou známkou Trabantů.
V roce 1962 byla představena verze P60, která se od svého předchůdce odlišovala jen minimálně. Teprve v roce 1964 byla karoserie Trabantu významně přepracována a výsledkem se stal Trabant 601 (P601). Ve stejné podobě, jen s malými změnami byl Trabant 601 vyráběn až do července roku 1990.
Ve své době byl Trabant 601 velmi progresivním automobilem, který byl jako první v masové míře vyráběn z plastů. Poháněl ho dvoutaktní,vzduchem chlazený dvouválec o výkonu 26 koní. Vybaven byl čtyřstupňovou převodovkou s volnoběžkou.
Trabant 601 byl k dostání s dvěma stupni výbavy (S nebo de Luxe) a ve dvou karosářských variantách – Limousine a Universal (Combi). Mimo to byla vyráběna i verze Tramp s plátěnou střechou a plátěnými dveřmi, která byla využívána východoněmeckou policií a později byla k dispozici i v civilním provedení.
Během celého období výroby docházelo jen k minimálním inovacím, přestože byla připravena celá řada velmi zdařilých prototypů. Jedinou výraznější inovací bylo zahájení montáže již vodou chlazených čtařtaktních motorů Volkswagen v roce 1990 při které i karoserie prodělala drobné omlazení.
Další výrazné změny byly řadicí páka na podlaze, vpředu kotoučové brzdy a přemístění palivové nádrže do zadní části vozidla. Trabant 601 se tak dočkal označení Trabant 1.1.
Špatná ekonomická situace automobilky a nezájem zákazníků o tyto vozy způsobily, že dne 30. dubna 1991 sjel z výrobních pásů ve Zwickau poslední Trabant 1.1. V současnosti (2007) se uvažuje o obnovení výroby (více ZDE)
Zde je reklama na "převratné,rychlé,pohodlné"....vozidlo:

Žádné komentáře: