
World of Warcraft běží nepřetržitě již pět let, což samozřejmě nemůže být zrovna levnou záležitostí. Blizzard musí udržovat servery, platit mnoho zaměstnanců starajících se o spokojenost zákazníků, marketing, vývoj novéo obsahu, atd atd. A kolik za provoz doposud Blizzard od prvního spuštění utratil? Inu, 200 milionů dolarů, alespoň to tvrdili na nedávné konferenci. V přepočtu je to při současném vlídném kurzu zhruba 3 miliardy korun. Pokud bychom však tuto částku přepočítávali před těmi pěti lety, šlo by o mnohonásobně vyšší hodnotu
Skutečně hodně vysoká suma, ale je prostě jasné, že mzdy pro zaměstnance, hardwarová podpora, zákaznický servis (údajně nejvyšší položka), stojí hodně. A to jde prosím pouze o provoz, nemůžeme do toho počítat samotný vývoj originální hry.
Musíme však vzít v potaz, že poplatky za hraní nejsou taktéž nijak malé. Příjem z nich se pohybuje v rozmezí od 75 do 150 milionů každý měsíc v průběhu posledních čtyř let. A teď každému postačí vcelku jednoduchá matematika, aby zjistil, že Activision Blizzard je skutečně ohromná a skvěle prosperující korporace.
Zdroj: Kotaku, GameLife Blog






![[Fefe's+blog.gif]](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjo3wIpugeNhmIzTR59IQlwtzQbaM7lDgFUHMzzaAV_jaG6mLwNFVSc2s60bVrZwAsYzL_gXUmlNVilx_a0vgFP4-OInxgzPGuMyALCuB4ZT5SBUB9fNvRJVupIKuWh5KXd5Blz4l0MQ0I/s1600/Fefe's+blog.gif)
![[Adamm's+blog.gif]](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjXkr_Y_3Mnyr-O9vNMrD_w_pbIjORaAkQMFwHNljEGStOan2sfWmXfN-TwxIJG-Rk9mC_Bdf1MwxNU10a7ZbaleLzGnGbWjSvQTz14n5a-5xwzIBm88dU1ysrQ6MIuxPjQoxkS3Vt4YY8/s1600/Adamm's+blog.gif)
Žádné komentáře:
Okomentovat