Na internet vypluly docela zajímavé informace ze zákulisí vývoje světoznámého MMORPG World of Warcraft od Blizzardu. Mnozí hráči si stěžují na měsíční poplatky, protože se díky nim dle jejich názoru Blizzard až příliš přiživuje. A napadlo vás někdy, kolik tak stál vývoj a v současné době i provoz této online hry?
World of Warcraft běží nepřetržitě již pět let, což samozřejmě nemůže být zrovna levnou záležitostí. Blizzard musí udržovat servery, platit mnoho zaměstnanců starajících se o spokojenost zákazníků, marketing, vývoj novéo obsahu, atd atd. A kolik za provoz doposud Blizzard od prvního spuštění utratil? Inu, 200 milionů dolarů, alespoň to tvrdili na nedávné konferenci. V přepočtu je to při současném vlídném kurzu zhruba 3 miliardy korun. Pokud bychom však tuto částku přepočítávali před těmi pěti lety, šlo by o mnohonásobně vyšší hodnotu
Skutečně hodně vysoká suma, ale je prostě jasné, že mzdy pro zaměstnance, hardwarová podpora, zákaznický servis (údajně nejvyšší položka), stojí hodně. A to jde prosím pouze o provoz, nemůžeme do toho počítat samotný vývoj originální hry.
Musíme však vzít v potaz, že poplatky za hraní nejsou taktéž nijak malé. Příjem z nich se pohybuje v rozmezí od 75 do 150 milionů každý měsíc v průběhu posledních čtyř let. A teď každému postačí vcelku jednoduchá matematika, aby zjistil, že Activision Blizzard je skutečně ohromná a skvěle prosperující korporace.
Zdroj: Kotaku, GameLife Blog
Žádné komentáře:
Okomentovat